The Man in Black

Oj, oj, oj vad jag lyssnade intensivt på Cash ett tag. Under två års tid faktiskt. Varje gång vi skulle åka någonstans med bilen så tog mamma med sig en skiva ut för att hon visste att jag hade en Cash skiva i bilen, och inte orkade lyssna på honom mer.

Detta är en samlingsskiva med The one and Only Mr. Johnny Cash. Jag brukar inte vilja ha samlingsskivor som favortskivor, eftersom jag tycker att det känns lite fantasilöst, men denna måste jag bara ha. Alla hans största hits finns med. Jag började lyssna på Cash på allvar efter att jag lyssnat på låten Hurt en hel natt på repeat, och sen dess har jag varit fast.

Filmen Walk the Line, är som ni vet baserad på hans liv, och har ni inte sett den ännu så gör det. Det är en av de bästa skildringarna någonsin. När jag ändå tipsar om filmer så ska ni även se James Dean med James Franco i huvudrollen, den filmen gav mig rysningar.

A Boy Named Sue
Man In Black
(Ghost) Riders In The Sky

Visste ni att Cash gjorde en spelning på ett fängelse i Sverige och dessutom släppte en skiva med den spelningen?
Osteraker [San Quentin]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0