Skebokvarnsv. 209

Jag ska göra en liten kategori med mina favoritskivor.
Hoppas att ni gillar det.


Först ut är så klart Joakim Thåströms Skebokvarnsv. 209.

Det är ingen hemlighet att Thåströms musik har inspirerat mig och alltid fått mig på bra humör. Jag har varit ett hängivet fan sedan tolv års ålder och jag har sett honom ett X antal gånger.

Skebokvarnsv. 209 släpptes i precis rätt skede. Den kom 2005, då jag mådde som sämst både psykiskt och fysiskt. Jag lyssnade på denna skivan om och om igen, och den är än idag en av mina absoluta favoriter. Den är personlig och så typisk Thåström. Han är verkligen en fantastisk textskrivare, och jag ber er därför att lyssna noga på texten när (om) ni lyssnar på skivan. Som jag skrivit innan så är hans röst helt magisk och underbar att somna till.

Jag lyssnar nästan bara på skivan när jag ska sova, så det är ju ett tips.

För er som inte orkar lyssna igenom skivan så ger jag er tre låtar ni måste lyssna på:
The Haters
Stjärna som är din
Brev till 10:e våningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0