Salvador Dalí

NU på tvåan går en dokumentär om min avlidne make Salvador Dalí. Jag har dock redan sett den så klart, men tänkte om någon ville vara lite kulturell så kan ni slå över till tvåan.

"När jag var sex år ville jag bli kock. När jag var sju ville jag bli Napoleon.
Och min ärelystnad har sedan dess hela tiden vuxit."

Sedan min bror tog med mig på ett museum när jag var runt åtta och visade mig hans verk blev jag helt betagen. Jag har älskat Dalí sen dess och skulle kunna gifta mig med honom. Jag vet inte hur många gånger jag har läst hans självbiografi och jag vet inte hur många utsällningar och museum jag varit på som handlar om honom. Jag skrev ett projektarbete i nian om honom och ritade även av honom, och det gav mig ett MVG i bild.

En av hans tavlor hänger på väggen i mitt rum, och det SKA bli fler. Han är kärlek i konstform. Han var helt sjuk i huvudet och det är det jag älskar mest!

Eftersom jag är så OTROLIGT snäll så har jag även googlat honom åt dig. Klicka bara här.






Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: tack

jag gillar hans konstverk,vi läste om honom på högstadiet

2009-09-24 @ 13:15:38
URL: http://missinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0