Rose of my heart - Johnny Cash

bildkälla





En underbar låt, tolkad av världens bästa Cash. Jag brukar lyssna på denna när jag inte kan sova. Johnny Cash, Thåström och Bob Dylan är den bästa sov musiken för mig.

American Records: A Hundred Highways är min favorit skiva med Cash. Det var den sista han spelade in innan han dog. Där gör han sin egen tolkning av fantastiska låtar och hela skivan är magisk.

Denna låten betyder mycket för mig. Jag har tyvärr väldigt många dåliga minnen till denna låten, men också några bra, det är dom bra jag har valt att hålla fast vid.

Den är värd åtminstonde en lyssning.

Kommentarer
Postat av: Mariam

Vackert.

2009-09-26 @ 13:07:29
URL: http://starringmariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0