Punken försvinner aldrig.

När jag började högstadiet lyssnade jag mycket på många sorters punk. Trallpunken har alltid legat mig varmt om hjärtat och band som De Lyckliga Kompisarna, Dia Psalma, Asta Kask, Coca Carola, Räserbajs och Charta 77 är bara några band som hjälpte mig att fly från vardagen och in min fantasivärld. Ebba Grön, Imperiet, KSMB, Green Day, Ramones, Six Pistols osv är band som också måste nämnas.

En av mina absoluta favoritlåtar just nu är utan tvekan Där Jussi står Staty - Mimikry:


Kommentarer
Postat av: Sheriilyn - make your own fashion

Eh hörrödu Sofia. Kan du ta en titt på min blogg och säga om designen är helt kaotisk och det är inlägg överallt? o.o

2009-09-01 @ 15:56:48
URL: http://sheriilyn.blogg.se/
Postat av: Mariam

Självklart måste jag lyssna på en låt som har "Mimi" i sig ;) Jag har faktiskt inte lyssnat så mycket på punk. Har oftast dragits till låtar som har mer moll-aktigt sound och det är sällan punken har det. Fast punken kan vara ledsen så är själva känslan i musiken sprallig och glad, i alla fall för mig, de låtar jag hört. Har haft väldigt svårt för det förr. Fast på senare tid har jag fått upp ögonen för ett par sådana låtar och det är alltid kul =)

2009-09-01 @ 18:47:16
URL: http://starringmariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0