Inglorious Bastards

"You probably heard we ain't in the prisoner-takin' business; we in the killin' Nazi business. And cousin, Business is a-boomin'."

Tarantino är en mästare på denna typ av film. Det kan man  inte förneka. Gillar man råa scener, med en massa blod och kameror som zoomar in sår och avhuggna delar, mycket detaljer, så kommer man att älska denna filmen lika mycket som jag gör.

Den är ungefär 2.5 timmar lång och under hela filmen satt jag som klistrad vid bioduken. Jag kunde inte slita blicken från filmen. Jag älskar alla detaljer och fotot, och framför allt musiken. Jag älskar att Tarantino har lekt med färger, och i sann tarantino anda så innehåller filmen mycket blod.

Jag hade väntat mig sjukt mycket mer meningslöst dödande (även om det fanns en hel del) och tack och lov hade dom tonat ner det lite.

Skådespelarna var ruskigt bra och jag älskade verkligen manuset. Jag måste nämna skådisarna som jag verkligen gillade i sina roller: Brad Pitt fick till en sådan underbar sydstads dialekt, och jag rös varje gång han pratade, Jag har aldrig sett Diane Kreugers skönhet förrän jag såg denna filmen, Mélanie Laurent som den starka judinnan Shoshanna Dreyfus och Chritoph Waltz som den ökände judejagaren Hans Landa.

Denna filmen läggs till under listan över filmer jag ville se direkt en gång till efter att den slutat.

I love rumors!




Kommentarer
Postat av: Mariam

Jag har inte sett filmen... Men... Fejkar Brad Pitt ett underbett på bilderna?

2009-09-05 @ 15:59:42
URL: http://starringmariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0