Let's go Humanoid!

Ja, tre veckor senare än alla andra så tänkte jag berätta vad jag tycker om Humanoid. Jag har ändå lyckats hålla det inom mig ett bra tag nu..

Det första jag gjorde när jag fick skivorna var att slita upp förpackningen och läsa igenom bandets tack. Det gör jag alltid innan jag börjar lyssna på själva skivan. Häftet i skivomslaget är för mig väldigt viktigt. Jag älskar det där lilla häftet och hade det inte funnits hade jag inte fortsatt att köpa skivor.

Jag började att lyssna på det tyska albumet. Jag måste erkänna att innan den första lyssningen så kände jag mig lite nervös. Jag visste att dom skulle ha ett nytt sound, och jag var riktigt osäker på om jag skulle gilla det eller inte.

Komm började spelas (jag kan inte lyssna på den nu utan att tänka Tom, die nacht ist hell - haha) och jag visste inte vad jag skulle tycka. Jag minns att jag tänkte att det här var ändå ganska okej.

Men när jag lyssnat igenom skivan for en ilning av besvikelse igenom min kropp. Jag gillade inte skivan ifrån början. Men andra gången jag lyssnade, och verkligen var beredd på deras sound så växte den mer och mer i mina öron. Efter tre dagar av ihärdigt lyssnande så älskade jag den. Jag lyssnade på den jämt, jämt, jämt.

Låtar jag genast fastnade för var Hunde, Alien, Für immer jetz och Geisterfahrer. Men idag kan jag inte ens välja vilka låtar jag gillar bäst och sämst. Alla träffar rakt i hjärtat på sitt egna speciella sätt, varje låt är värdefull.

Det är först nu jag inser hur mycket jag har saknat Gustavs trummor, Georgs bas, Toms underbara kunskap på gitarren och Bills fantastiska och lugnande röst som får mig att må så fantastiskt bra.

Det engelska albumet började jag inte lyssna på förrän en vecka senare. Och jag måste säga att jag faktiskt föredrar det tyska. Det som gör mig mest glad är att dom inte har översatt de tyska låtarna rätt av till engelska. Det hade inte funkat i detta fallet.

De låtar jag fastnade för vid hörsta lyssningen var World behind my wall, Zoom into me, Phantomrider, Humanoid och Noise.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att jag älskar skivorna, båda två. De är mörkare och hårdare än de andra, och jag älskar det.

Ni har gjort det än en gång.

Tack.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tycker också att skivan blev bättre efter några lyssningar. Både engelska och tyska är underbara - det finns partier jag gillar mer på tyska och en del partier jag gillar mer på engelska. Men måste jag välja en favorit blir det tyska.



Svar: Jag ska ha ståplats på båda. Dudå? :)

2009-10-26 @ 20:13:02
URL: http://stopsign.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag håller med skivan blir bättre och bättre, jag har dock inte lyssnat på tyska en :O ska nog börja med det nu...

2009-10-27 @ 15:40:41
URL: http://sofiacharlotta.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0