Luftslottet som sprängdes

Hej mina tappra krigare!
Det blev till slut Luftslottet som sprängdes. Den började ju bra när jag såg ett klippfel 30sek in i filmen, haha. MEN jag ser alltid sånt och det är en sjukdom jag har. Borsett ifrån det så var filmen faktiskt väldigt bra.

Enligt mig bör en film inte vara länge än två timmar, och det gäller även denna filmen. Jag kollade faktiskt på klockan en gång, och då var det ytterligare 70 minuter kvar av filmen.

Noomi är så grymt bra och så sjukt snygg.
Det märks verkligen att denna triologi är väl arbetad, både med bild, ljud och skådespelarinsatser.

Jag borde verkligen läsa böckerna. Tror det är bra att jag inte gjorde det innan jag såg filmerna, för tror att jag skulle blivit lite besviken.

Tack och lov var denna bättre än tvåan, men detta är ändå inte någon film jag kommer att se igen. Inte på länge i alla fall. Jag skulle inte orka kolla på hela, fastän den är bra.

Jag satt och smålog igenom hela filmen också. Tänkte bara 'haha'.

Idag har varit en typisk sådan dag då jag har irriterat mig på personer i allmänt. Man kan säga att jag har varit bitter. Var på A6 och IKEA förut, och det är för mig en gåta hur folk kan gå så otroligt långsamt! När jag tyckte att jag gick långsamt gick jag ändå dubbelt så fort som 90% av alla människor där.

Anyway, på bion så hamnade jag intill en människa som smaskade värre när hon åt än min lillebror gör. Hon pratade typ igenom hela filmen, till och med om saker som inte ens rörde filmen. Jag ville bara köra ner godispåsen i halsen på henne. Så att hon skulle sluta prassla och prata.

Nu kollar jag på 2½ men på sexan och nu ska jag äta ärtsoppa. Mumma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0