Tim Burton.

Tim Burton är en inspirationskälla och jag är en stor beundrare av hans verk. Jag älskar alla hans filmer, dom är vackra, och så himla välgjorda. Jag gillar det lite gotiska stuket på filmer, speciellt i Sweeney Todd, Sleepy Hollow och Corpse Bride, som är tre av mina absoluta favoriter. Den första filmen jag såg var kortfilmen Vincent, som jag föll som en fura för. Den är som extramaterial på Nightmare before christmas.

Jag upptäckte Tim Burton tack vare Johnny Depp, som har varit min favoritskådis enda sen jag var elva - om ni mot all förmodan har missat det. Den duon är ju helt oslagbar och tillsammans har det gjort sex filmer, och jobbar nu på den 7:e.

Dessa är:

Edward Scissorhands (1990)

Ed Wood (1994)


Sleepy Hollow (1999)


Charlie and the Chocolate Factory (2005)



Corpse Bride (2005)


Sweeney Todd (2007)


Helena Bonham Carter och Johnny Depp


Alice in Wonderland (2010)

The Mad Hatter

Kommentarer
Postat av: Kristine

Älska! Jag längtar verkligen tills Alice in wonderland kommer :)

2009-05-22 @ 20:03:50
URL: http://missskellington.blogg.se/
Postat av: Sheriilyn - filosofi och psykologi

Åh jag älskar Burtons filmer! Ser verkligen fram emot hans version av Alice i Underlandet.



Sv. Oj, det låter ambitiöst! Panflöjt låter coolt! :P

2009-05-22 @ 21:08:11
URL: http://sheriilyn.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0