Jisses.

Kom hem för en stund sen ifrån Madame Butterfly föreställningen. Och jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den. Den är uppdelad i tre akter. Akt 1 höll jag på att tråkas ihjäl i. I akt två hade man kommit in lite i handlingen och började tycka synd om huvudrollen. I akt tre tog hon självmord och den akten var kort och helt klart bäst. Jag har svårt för opera. Nu har jag fått det bekräftat. Det är på tok för segt och för jobbigt för mig. Dom sjöng på Italienska och textade på engelska. Herre gud. Men sjunga kunde dom i alla fall, herre jävlar! I pausen fick man följa med kamerorna in bakom scenen och höra när sångarna blev intervjuade, riktigt kul faktiskt.

Fick just reda på att jag kommer att bli väckt klockan tio imorrn. Pappa och hans band ska spela vid den tiden, och trummorna står precis under mitt rum. Lagom kul kanske.

Ska stänga ner nu och kolla lite på film innan jag går och lägger mig. Imorrn ska jag äta köttfärslimpa och återvända hem till Jönköping. Är hemma runt halv sjutiden.

God natt /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0