Designer.

Jag har funderat på det här med designer. Många i min närhet är irriterade på mig för att jag inte tar betalt för mina tjänster.

När jag började designa bloggar vågade jag inte ens hoppas på att få så många förfrågningar som jag har haft den senaste tiden. Det kommer många frågor om när jag ska ta upp bloggdesignandet igen, och innan jag kan svara på det, så måste jag få hjälp. Ifrån er. Ni som faktiskt läser min lilla blogg.

Jag har väldigt lätt för att ta på mig lite för mycket saker på en gång.
Ni som skickar mail till mig om förfrågningar har alltid varit väldigt snälla mot mig, och förstått att jag haft mycket att göra, ni har låtit mig ta den tid jag behövt, och inte pressat mig. Det är jag väldigt tacksam över. Men ju fler jag sätter i kö, desto mer stressad känner jag mig. Jag har faktiskt tackat nej till en massa designer, och det är inget personligt mot er, utan det är för att jag helt enkelt inte hinner eller orkar. Jag vågar inte ta på mig för mycket, eftersom jag är ganska känslig mot stress. Jag blir en helt annan människa om jag har huvudet fullt av tankar och förslag. Oftast en väldigt mycket sämre människa, och det vill jag inte vara.

Jag har några alternativ just nu:

1. Att börja ta betalt. Anledningen till att jag inte tagit betalt hittills är för att jag inte tyckt att jag varit tillräckligt bra. Jag har otroligt dålig självbild på vad jag kan och klarar av. Det här med pengar är alltid väldigt känsligt för mig, jag vet inte vad som är rimligt att ta betalt, och då jag ser mig omkring hos människor som designar bloggar för pengar, så ser jag att dom kan ta upp emot 300:- och det tycker jag är väldigt, väldigt mycket. Nevnarien körde med designauktion, det vore kanske någonting?
Men nej, ska jag börja ta betalt så beror det helt på vad Ni vill ha. Hur avancerad blogg ni vill ha. Men det kommer att ligga på mellan 50 - 150 kr till en början. Låter det rimligt i så fall?

2. Jag börjar med designutlottningar. De flesta som började designar bloggar gratis har alla övergått till endast ha designuttlottningar, och jag förstår dom verkligen. Ni kan nog inte ana hur många timmar jag lägger ner på att designa bloggar. En blogg kan ibland ta flera dagar att designa. Mycket jobb ligger bakom.

därför behöver jag er hjälp. hur tycker ni att jag ska göra?


Kommentarer
Postat av: Veronica

Ta betalt tycker det låter rimligt, du är super duktig p det du gör sofia:) då kanske jag vågar fråga dej om du vill fixa min design:) har inte vågat fråga än eftersom jag vet att du har mkt på gång! så hur ser det ut framöver för dej? jag betalar självklart:)

2009-03-09 @ 22:19:15
URL: http://veronicagerding.blogg.se/
Postat av: jessica

Du kan ju ha bådeoch? Att du tar beltat och sen kanske någongång med mellan rum lottar ut en eller två designer. Jag tycker att du är tillräckligt duktig (rättare sagt, sjukt duktig) för att ta betalt, helt klart! :)

2009-03-09 @ 22:23:26
URL: http://jessicaek.blogg.se/
Postat av: Kristine

Börja ta betalt för ditt arbete? Då får du in lite extra också :) Okej, det löser ju kanske inte problemet med att det blir mycket arbete ändå.. Men ett kösystem? Folk får lära sig att vänta helt enkelt.

2009-03-10 @ 11:58:46
URL: http://missskellington.blogg.se/
Postat av: Tokio Hotel is Music

Håller med ovan.

2009-03-10 @ 15:25:59
URL: http://tokiohotelismusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0