QUEEN

För ett tag sedan pratade jag med en tjej om musik. Hon sa till mig att den värsta gengren hon visste var Rock. Jag blev helt ställd. Hur kan man inte gilla rock?

Jag sa vilka band jag lyssnade på - och hon hade knappt hört talas om ett enda band. För mig är det helt ofattbart hur man inte kan vara ens ett uns intresserad av musik. Alls överhuvutaget. Å andra sidan hade jag och den där tjejen inte så mycket gemensamt över huvudtaget, men det var kul att prata med henne ändå..

I morse  vaknade jag med Bicycle Ride på hjärnan. Så jag tänkte slänga ihop lite Queen låtar, för det förtjänar dom. Dom är så himla bra!!



Bicycle race


Don't stop me now


Radio Ga Ga - Live Aid 1985
You gave them all those old time stars
Through wars of worlds -- invaded by Mars
You made 'em laugh -- you made 'em cry
You made us feel like we could fly

So don't become some background noise
A backdrop for the girls and boys
Who just don't know or just don't care
And just complain when you're not there

You had your time, you had the power
You've yet to have your finest hour
Radio

All we hear is Radio ga ga Radio goo goo Radio ga ga
All we hear is Radio ga ga Radio blah blah
Radio what's new?
Radio, someone still loves you!



We will rock you & We are the Champions - Live Aid 1985


I want to break free


Dom måste uppfinna en tidsmaskin. Jag vill åka tillbaka i tiden och se Queen live.
+ alla andra band som var som bäst på 70 och 80 talet..

Kommentarer
Postat av: Mariam

haha ja, blogga om det? ;P



Jag äter iofs ALLT i chokladväg... (och marsipan för den delen, därför trycker jag gärna i mig dammsugare) That's what you call an addiction, people.

2009-06-27 @ 17:31:03
URL: http://starringmariam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur kan hon ? (inte för att jag känner henne) O.O Rock är en av världens bästa musik-gengren (enligt mig).... Metal,punk och inte minst rock n' roll. <3

2009-06-27 @ 22:30:13
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

SVAR; Vad snällt! :D det vore jätte gulligt verkligen!

2009-06-28 @ 00:12:29
URL: http://janinanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0