Det är inte okej att kopiera någon annans text.

Hittade just ett inlägg som var fruktansvärt likt mitt Tokio Hotel inlägg.
Det var i princip kopierat rätt av. Det kändes konstigt att börja läsa det och inse att det faktiskt är jag som skrivit det, och att min text ligger på någon annans blogg. Jag vet att sånt här händer, men det har aldrig riktigt hänt mig förut. Min TH text speglar mina tankar, och det är mina ord. Visst, det är kul att ni gillar den texten, men jag slet i flera dagar för att få ihop den på ett bra sätt, jag redigerade om, tog bort, la till och redigerade ännu mer. Jag är perfektionist uti fingertopparna när det gäller inlägg som betyder mycket och mina designer.

 Jag har sett många bloggar som inspirerats av den texten och skrivit "sina" historier och det tycker jag är jätte kul! Att kunna inspirera andra är alltid jätte kul, men det är inte okej att kopiera en text och ändra ett fåtal meningar i den. När det så uppenbart att texten tillhör någon annan.

Jag blev inte arg, bara så himla förvånad. Men det är sånt som händer och jag har sagt det till henne också.

Men kom ihåg:
Kopierar ni någons text så ta inte cred för den. Ange alltid källa.

Kommentarer
Postat av: Leonita Alba

Alltså.. fy fan vad fult. Har lust att skriva:

Tycker att jag känner igen denna texten från någon stans...?

2009-06-11 @ 17:38:42
URL: http://lilleos.blogg.se/
Postat av: MIRRE

Tråkigt att råka ut för de.. =/

2009-06-11 @ 21:00:57
URL: http://miirre.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0