Tim Burton utställning i New York!

Om ni befinner i i New York mellan den 2 november och 26 april 2010 är jag väldigt avis på er. The Museum of Modern Art (jag har velat åka dit i flera år!) en stor Tim Burton utställning. Skisser, produktionsteckningar, kläder, en massa bilder, dockor samt filmer. Vill du läsa mer så gå in här.

Alltså, jag är nästan beredd på att betala en resa till NY bara för att se detta. Vilket paradis. Jag älskar verkligen hans tidigare verk, och jag vet att många som följer min blogg också gör det.

Vilken är eran favoritfilm av följande:

Vincent (1982)


Beetle Juice (1988)


Batman (1989)


Edward Scissorhands (1990)


Batman Returns (1992)


Nightmare before Christmas (1993)


Ed Wood (1994)


Mars Attack! (1996)


Sleepy Hollow (1999)


Big Fish (2003)


Kalle och Chokladfabriken (2005)


Corpse Bride (2005)


Sweeney Todd (2007)

För mig är det omöjligt att välja en.

Kommentarer
Postat av: Lina*

sv: HUMANOID ... Längtar önder mig



ASÅÅ TIM BURTON ÄLSKAR HONOM , han e fan GUD av film

2009-07-27 @ 16:37:45
URL: http://missinna.blogg.se/
Postat av: Sheriilyn

Men det går ju inte att bara välja en. Fast The nightmare before christmas och Edward Scissorhands var två av de första jag såg och gjorde väldigt starkt intryck på mig.

2009-07-27 @ 17:15:43
URL: http://sheriilyn.webblogg.se/
Postat av: Kristine

Jag kan följa med!! Tror du man kan planka på ett plan? För det finns inte en chans att jag har råd men jag skulle så gärna åka dit och titta.. Och man kan inte välja en, alla är ett mästerverk i sig :)

2009-07-27 @ 18:50:16
URL: http://missskellington.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0