Illustrationer

Hej! Först tänkte jag bara skriva god morgon! Har precis käkat frukost och vi ska snart göra oss redo för världen.

Jag får ganska många frågor angående mina Illustrationer och jag tänkte svara på en fråga som kommer upp väldigt ofta. Denna kommentar fick jag av Siri igår, och eftersom du inte lämnade någon bloggadress tänkte jag att jag kunde göra ett litet inlägg om det:

Hur gör man sånt där? Ser så svårt ut :O Dy är grymt duktig!
Vet du nåt ställe där man kan ladda ner illustrator CS3 gratis? :)

Svar: Först och främst; TACK SÅ MYCKET!

 Illustrator är inget gratisprogram. Jag använder mig utav Adobe Illustrator CS3, som man kan köpa på Adobes hemsida. Det kostar ganska mycket, men är ett väldigt, väldigt bra program, och väl värt pengarna. Man kan köpa ett paket där man får Dreamweaver (hemsideprogram), InDesign (Layoutprogram), Flash (animeringsprogram) Photoshop och Illustrator i ett och samma paket. Sen beror det ju helt på vad du vill göra. Man kan köpa alla programmen separat också.

Självklart går det att ladda hem programmen olagligt, men jag svarar inte på sådana frågor. Vill man verkligen ha det, så hittar man det själv. Jag tänker inte ge er några tips om nedladdningar av dess program.

Att arbeta i Illustrator är inte svårt. Men som mycket annat så krävs det träning, träning och ytterligare träning. Jag har inriktat mig på att illustrera människor, eftersom jag tycker det är roligare att illustrera levande saker. Men jag är långt ifrån jätte bra. Jag har fortfarande mycket att lära och jag försöker ständigt att bli bättre.

Hur man gör en illustration som mina, tänker jag inte heller berätta (tihi). Det finns hemsidor som beskriver det väldigt bra. Googla Illustrator tutorials så är jag övertygad om att ni kommer får upp en massa bra saker. Ge inte upp, utan kämpa. Ska man bli bra måste man öva och inte ge upp efter första motgång.

Hoppas detta var ett skapligt svar på din fråga i alla fall.
Ha en underbar dag, så hörs vi lite senare.
Küss

 

Tom Kaulitz, en av dom jag blev mest nöjd med.


Kommentarer
Postat av: Sheriilyn

Tröjan blev riktigt, riktigt bra på den.



Jag har försökt med det där, men jag får ingenting att fungera, haha.

2009-07-07 @ 14:37:04
URL: http://sheriilyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0