Hmm.

Jag har kommit på lite saker jag gör när jag lagar mat.


  • Jag gör flera saker samtidigt, som till exempel nu, då jag sitter och skriver ett blogginlägg medan pannkakan ligger i stekpannan. smart?
  • Fattas någon ingrediens tänker jag alltid "äh, skit samma" och kör på ändå. Vilket ofta resulterar i att det ser/smakar konstigt.
  • Sen har vi det här med att inte stänga skåpsluckorna efter mig. Jag undrar när jag ska lära mig.. Jag har slagit i huvudet tre gånger under tio minuter, jag skojar inte. Att jag inte får blåmärken eller bulor är ett mirakel.
  • Jag ställer allt som kan gå sönder/rinna ut på golvet väldigt nära kanten på bänken. Jag lyckades precis rädda tre ägg ifrån att gå sönder. Mina reflexer är det dock inget fel på.
Jag saknar pappas pannkakor.

Kommentarer
Postat av: Sarah

jag känner igen mig ganska bra där, haha jag är världens klumpigaste på riktigt!

2009-02-09 @ 14:55:25
URL: http://sarriis.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj, det där fick mig att fundera över mina egna vanor... som oftast är precis tvärtom. Jag måste ha alla ingredienser och mängden ska stämma precis, åtminstone om jag har ett recept och lagar rätten för första gången. Samma gäller bakning. Jag känner mig lite patetisk men jag stod i närmare fem minuter och bara hällde i och ur vatten ur kaffebryggaren för att få till exakt rätt mängd, och det för att få ut två matskedar kaffe till mina chokladbollar... I efterhand verkar det av någon anledning inte så viktigt. Så jag skulle hellre slappna av lite mer och slå huvudet i några skåpluckor. Det är ett projekt.

2009-02-09 @ 20:58:44
URL: http://nyckel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0