What if I'm a snowstorm burning?




Är supertrött. Ögonen faller snart sönder. Det syns på bilderna ovan. Jag har läst typografi i flera timmar nu, och det är bland det tråkigaste som finns, och jag kommer att vara skadad för resten av livet.

Visste ni att fonten som används till att skriva detta är Verdana? Fonten är speciellt anpassad för webben, och fungerar överallt på webben, i rubriker som brödtext. Verdana hör till Teckensnittsfamiljen Sanseriff, vilket är fonter utan klackar. Till sanserifferna hör även Helvetica, Arial, News Gothic, Franklin och Gill Sans.

Den andre teckensnittsfamiljen heter Antikva, och är alltså texter som har "klackar". Ett exempel ser ni nedan:

Antikvorna delas in i tre kärnfamiljer: diagonal, trans och vertikalantikvor. Jag kan se skillnad på dom tre olika familjerna, även om dom ser snarlika ut.. Det värsta är att jag kan det utantill nu.

Snacka om skadad för livet.

Imorrn har jag en tenta och nu ska jag sova. klockan är tio och jag ska sova.
vart är världen på väg?

Kommentarer
Postat av: LINA*

din tröja <33333333

2009-12-16 @ 12:19:21
URL: http://missinna.blogg.se/
Postat av: Siri

Men alltså, PERFEKT att du skrev det nu ju =) jag har länge funderat på vad jag hade för typsnitt innan jag ändrade, eftersom jag ville ändra tillbaka. Så tack ;)

2009-12-16 @ 20:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0