Rise against

så heter min nya kärlek. Raise against är ett punk/rock band ifrån Chicago som består av Tim McIlrath, Joe Principe, Brandon Barnes och Zach Blair. Jag upptäckte dom i alla fall igenom Various Artists – Nightmare Revisited skivan och jag föll som sagt som en fura. Punkrock håller verkligen taget om mitt ömma hjärta. Jag älskar sådan här musik, och fastnar alltid för denna musikgengre.

Enjoy:
Rise Against – Prayer of the Refugee
Rise Against – But Tonight We Dance
Rise Against – Black Masks & Gasoline
Rise Against – Making Christmas

Kommentarer
Postat av: mirre

good shit!

2009-12-28 @ 02:30:45
URL: http://mtv.se/mirre
Postat av: Anna

Ah, de är fantastiska! Försöker få tag på skivan Appeal to Reason men just nu verkar Tyskland också vara helsåld på den... Har du hört Swing Life Away förresten? Den är hur fin som helst, särskilt den akustiska versionen från skivan Punk goes Acoustic. Bara som ett tips.



Btw, om du gillar att kolla in nya band, främst oetablerade, kanske du borde kolla in www.purevolume.com. Jag hittade Anberlin där för något år sedan och det är lätt att hitta riktigt bra låtar, som kanske (ännu) inte är så kända här. Många väljer även att tillåta nerladdning av i alla fall vissa låtar bara för att komma igång och få fler lyssnare och fans.

2009-12-28 @ 20:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0