Operation Lasagne

Ja, mina damer och herrar. Jag håller på att skapa en lasagne. Från scratch, aldrig gjort förut och det är mycket intressant. Man kan väl säga att jag är en typsik sådan människa som inte läser recept speciellt noga. Jag hittade en färs i frysen, woho tänkte jag. 1kg. Jag gjorde i ordning såsen medan färsen var i micron. Tog så klart fram en för liten panna, och hällde i löken och sedan färsen när den var klar. Kollade igenom receptet. Oj då, man skulle visst ha tomatpuré. Oj då, man skulle visst ha vanliga tomater. Äh, krossade tomater och ketchup funkar väl lika bra? Häller i lite alla möjliga kryddor som kanske kan vara gott. Vissa har jag inte ens hört talas om innan.

Läser vidare. Oj då, såsen var visst till en färs på 300g. Min färs är 700g för stor. Då kommer den berömda Sofia tanken 'skit samma, det går ändå'. Och det gör det. Pannan är fylld till bredden, det går knappt att röra i den. Köket ser ut som kaos, alla köksluckor är öppna, spisen är fylld av mat (jag skvätter en del när jag gör mat), det ligger mjöl på golvet, och till och med katten är mjölig och ja, allmänt kaos.

Pappa kom hem, skakade på huvudet och gick och la sig.

Kommentarer
Postat av: Bror

På något underligt sätt kan jag verkligen se hela scenen framför mig. Särskilt pappas ansiktsutryck. Hur lyckas du?

2009-12-30 @ 14:03:05
Postat av: Sheriilyn

Hahaha! :D Det låter som att du är lika talangfull när det gäller matlagning som jag!

2009-12-30 @ 15:01:25
URL: http://sheriilyn.blogg.se/
Postat av: Alex

Du är helt underbar. Skrattar så tårarna rinner! Ser det verkligen framför mig :D

<3

2009-12-30 @ 15:43:26
URL: http://alexandrahanninen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag gillar verkligen din header.

2009-12-30 @ 18:14:00
URL: http://sofiacharlotta.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0