Natt

Jag har varit skapligt duktig och suttit på stadsbiblioteket och pluggat idag. Gick ner dit med Queen på hög volym. Höll på att dratta omkull i snön ett X antal gånger, men jag överlevde.

 

Enda anledningen till att jag gick ner till bibblan istället för att sitta hemma var enkel: för att jag inte skulle kunna få för mig att städa lägenheten, tvätta, rensa bland mina kläder, hämta upp min jacka ifrån källaren (ja, jag går fortfarande runt i tjocka tröjor, men nu börjar det bli kallt), sortera mina filmer och skivor i bokstavsordning eller något annat ”viktigt” istället för att plugga.

 

Så efter att ha suttit och kollat igenom föreläsningar, gamla tentor och spelat Kungen och Hjärter i tre timmar var jag hemma igen.

 

I min enfald trodde jag att tentan var klockan nio, vilket kändes helt okej ändå. Då är det bra att mina vänner har koll på allting som jag själv borde ha koll på, och kan informera mig när jag har fel (vilket är alltför ofta). Tentan är klockan åtta. Ja, ni läste rätt. ÅTTA. Och jag får verkligen inte försova mig heller.

 

Jag minns inte när jag var i skolan så tidigt sist, och det känns riktigt illa faktiskt. Men imorrn blir det plugg hela dagen också. Har min sista tenta för detta året på onsdag klockan nio och sen är det ’lov’. Jag måste ändå ta mig i kragen och börja plugga för mina tentor V.2

 

Jag hoppas verkligen att jag gör det också.

 

Nu ska jag stänga av datorn för dagen, tända lite ljus, lyssna på opeth och plugga en stund till.

God natt – vi hörs imorrn efter tentan.

 

Snart Januari!

Då ska jag boka tid för en ny piercing, boka biljetter till lite konserter, boka lite tågresor, kolla vilka festivaler folk är sugna på att åka på, samt boka en biljett till Sonisphere! Kommer bli gryyyyyymt!

It’s only rock n’ roll, but I liiike it


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0