Snurrig.

Eftersom jag rest ganska mycket idag har många tankar snurrat i huvudet. Just nu känner jag mig lite skräckslagen, men förhoppningsvis kommer det att gå över om en stund.

Men jag fick reda på en bra sak idag. Min ständiga vapendragare ska komma och hälsa på mig nästa helg! Då är det filmfestival också så jag ska försöka få henne att vara lite kulturell. Jag älskar film och ska försöka gå på så många som jag har råd med. Ska försöka få med henne på en fransk film som jag verkligen vill se. Fransmän är faktiskt väldigt duktiga på att göra film.

Det är synd att man inte kollar mer på utländska filmer där dom pratar annat språk än engelska. Det finns många bra spansk, tysk, dansk och fransktalande filmer. Några av mina favoriter är självklart: Gegen die Wand, Amelie från montmatre, Elsker dig for evigt, Tillsammans är man mindre ensam och massa mer som jag inte kommer på just nu (typiskt).

Var inte rädda för att se utländska filmer, för det mesta är dom ruskigt, ruskigt bra.


Jag vore ingenting utan dig.

Kommentarer
Postat av: Sheriilyn

Jag håller verkligen med dig. Älskar Amélie! El laberinto del fauno (Pans labyrint) och La vita è bella (Livet är underbart) är två av mina favoritfilmer också och de är spansk resp. italiensk.

2009-08-30 @ 23:53:08
URL: http://sheriilyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0