Edit Piaf

Har tänkt mycket på denna kvinna idag, och just nu lyssnar jag på två av hennes låtar medan jag diskar.



La vie en rose


Non, Je ne regrette rien (Nej, jag ångrar ingenting)
hennes mest kända, och min absoluta favorit med henne.


Har inte sett filmen om hennes liv ännu, och det känns inte riktigt helt okej. För några månader sedan spelades Edith Piaf på en galamiddag jag var på, och alla äldre människor blev jätte förvånad över att jag visste vem det var, samtidigt som jag blev jätte förvånad över att dom blev förvånade.

Men det är synd att inte många vet vem hon är. För jag gillar verkligen hennes musik, även om jag inte förstår mycket av det hon sjunger så förstår jag det stora.

Fast det är klart, jag är ganska intresserad av gammal musik, och musiken som är förgrunden till den musik som spelas idag. Det nog därför jag har ganska svårt för elektronisk musik också. Det känns inte riktigt äkta för mig på något sätt.


här är trailern för filmen. Någon som har sett den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0