Drömyrke?

Det första jag minns att jag verkligen, verkligen kunde tänka mig att bli var Pilot. Det är en hemlig dröm som jag fortfarande har, inte så hemlig nu längre, men ändå en dröm. Jag älskar att flyga, och i somras prövade jag på att själv styra ett flygplan och jag grät nästan av glädje. Det var bland det fräckaste jag gjort, och jag ska göra det igen i sommar är det tänkt.

Ett tag ville jag bli stridspilot. Bara för att namnet var så häftigt, men nu är jag mer inne på att bli trafikpilot om jag ska välja. Det verkar så himla roligt. Min farfar älskade flygplan, och gjorde ett flygplan till varje barnbarn när vi var små. På vingarna skrev han alltid våra namn. Jag flög första gången när jag var fyra år gammal. Det var på farfars 60årsdag. Jag flög med min mamma och mina kusiner och jag minns fortfarande känslan. Ni vet ju själva hur det är när man flyger. Suget i magen i starten, och den frihet man känner när man lättar ifrån marken. Obetalbart.




Jag ville också bli stuntman, vetrinär, begravningsentreprenör, regissör och ljudtekniker. Idag vill jag bli webbdesigner, ljudtekniker eller jobba med vad som helst inom film och musik.

Vad ville ni bli när ni var yngre? Vilka drömmar hade ni?

Kommentarer
Postat av: Sheriilyn - filosofi och psykologi

Ville du bli begravningsentreprenör när du var liten? Va underligt. :P

Jag har faktiskt vetat vad jag bör syssla med sedan jag var minst fem år. Böcker och/eller kläder. :)

2009-04-16 @ 21:47:15
URL: http://sheriilyn.webblogg.se/
Postat av: Olivia

När jag var liten ville jag bli prinsessa, veterinär och delfinskötare hahaha! :D Nu vill jag bli fotograf, så något i närheten blir det ju inte ens direkt... Fast det var ju när jag var superliten.

2009-04-16 @ 22:09:24
URL: http://ulivia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hejhej! Läst att du inte har så mycket tid att fixa bloggar just nu men jag behöver verkligen din hjälp! Hoppas du vill och kan hjälpa mig, fin blogg förresten :) puss! /Johanna

2009-04-16 @ 22:26:50
URL: http://johannanatacha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0