Twilight.


Kom precis hem efter att ha sett Twilight. Och.. jag tyckte inte om den så värst mycket.. Kanske berodde det på att alla tjejer i publiken satt "ååååh" och "aaaaaw" så fort dom sa något gulligt, vilket dom gjorde typ hela tiden.
Den var helt okej i början, men mot mitten och slutet blev den så överdriven att jag nästan smällde av.

Okej, så illa var det inte, men jag störde mig så på alla skådespelarna. Dom enda jag tyckte om var Kristen Stewart som spelade Bella, samt Billy Burke som spelade hennes pappa. Jag måste säga att jag tycker om vampyrer - väldigt mycket. Men jag tyckte att vampyrerna i denna filmen inte alls stämde överens med den bilden jag har. Vampyrer kan inte vistas i solljus! Är inte det regel nummer ett?

Eftersom jag har en sån besämd syn på vampyrer så tycker jag sällan att vampyrfilmer/serier är särskilt bra. den bästa vampyrfilmen jag har sett är En vampyrs bekännelser, och boken (av Anne Rice) är också helt hundra. Dessutom så älskade jag boken Nattvarelser av Nancy Baker. Jag var också helt besatt av serien Buffy the vampire slayer, när den var aktuell. Så, jag har en ganska gammaldags syn på vampyrer..

För att återgå till filmen. Allt gick så himla fort - jag vet inte hur lång boken är, men jag antar att den är på några hundra sidor, eftersom det kändes som om dom bara försökt trycka in så mycket som möjligt under två timmars tid. Men det hade ändå varit omöjlig att göra den längre. Jag hoppas att boken är bättre än filmen!

Kan tänka mig att de flesta tjejer tycker att denna är fantastisk. Killarna tycker nog bara att den är töntig. Jag är någonstanns mittemellan.. Det kommer säkert sluta med att den står i min videohylla ändå (:

Glöm inte Jekyll ikväll på ettan 21.15

Kommande filmer som jag ska se:
25 december 2008: Allt flyter
30 januari 2009: KENNY STARFIGHTER

Kommentarer
Postat av: Ebba

Haha, fattar att publiken va jobbig!

Hur kommer det sig att du tycker om vampyrer så mycket?

Kram!<3

2008-11-23 @ 21:46:51
URL: http://byebba.blogg.se/
Postat av: Anonym

Finns lite sanning i det du säger^^

Jag är också en stor fan av det lite mer vampyristiska. En vampyrs bekännelse är en stor favorit.



Twilightbokserien är min stora fascination också. Den är sjukt bra, hoppas du läser den :)

Filmen var ungefär vad jag förväntade mig, det är ju så svårt att få en toppenbra bok att uppfyllas i filmform, tyvärr :)



Hoppas du har bättre väder ute än jag, idag! :D kramkram

2008-11-24 @ 16:31:04
Postat av: sophie

Jag är förälskad i böckerna och i filmen. Jag tyckte att dom gjorde filmen riktigt bra enligt mig. Det är likt varenda detalj i filmen som det är i boken. Jag såg faktist filmen först innan jag började läsa böckerna. Jag började läsa den igår och jag har nu 70 sidor kvar av 443. Båda två är riktigt bra, så jag tycker du ska ta din tid att läsa böckerna. Dom kommer inte göra dig beskiven.

2008-11-24 @ 18:26:48
URL: http://tohaveandtohold.devote.se
Postat av: Jenny

Hej!



Ska se Twilight på bio, men ju mer man hör om småtjejerna som älskar filmen och ju fler sågningar av kritiker som står i tidningarna så nja, man börjar känna av en viss töntvarning. Jag är egentligen inte emot att en vampyrstory utvecklas och att vampyrer har vissa för oss nya egenskaper. Men att gå rund i dagsljus är att såga en rätt viktig del av att vara vampyr kan jag med känna så njä, inte helt ok.



Måste ifrågasätta Buffy. Du skrev att det var traditionellt. Jag vet inte det. Det enda traditionella är att Buffy springer runt med en liten påle. I övrigt så är den storyn bara konstig och töntig tycker jag. Jag menar, lever inte alla där under samma tak ett tag? Både monster och människor och alla är så snälla mot varann? Känns amerikaniserat, in a bad way.



Jag har själv fattat tycke för True Blood. Vet inte om du sett den, ny serie. Där ändrar dom lite i det traditionella, typ att dom inte är rädda för kors och det kyrkliga, dom dricker syntetiskt blod som ersättning för riktigt i ett försök att bli en del av samhället, bli accepterade. Där gillar jag upplägget, det funkar. Men det är en mkt mer seriös och påkostad serie än vad tex Buffy var.

2008-11-25 @ 08:17:23
URL: http://jennypenny84.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej igen!



True blood utspelas i New Orleans, den har faktiskt rätt så bra trovärdighet, snyggt filmad, bra skådisar. Du kan ju se pilotavsnittet och se vad du säger. Jag är själv väldigt kräsen med mina vampyrfilmer och serier. Det är för himla B när dom inte gör det ordentligt. Men detta vågar jag påstå är den bästa vampyrserien som jag har sett. Strecksåg i princip hela säsong 1, blev helt hooked!

2008-11-25 @ 09:16:23
URL: http://jennypenny84.blogg.se/
Postat av: eggi

Jag tycker du är rätt så lik hon Kristen Stewart. =)

2008-11-30 @ 15:21:34
URL: http://leonitaegzona.blogg.se/
Postat av: Love

Älskar också vampyrer... Men efter man har sett Twilight så har inte mina vampyrer huggtänder.

2010-05-23 @ 10:03:47
URL: http://www.edwardbella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0