"Vad är du för ena kärring?"

Detta utspelades imorse vid frukosten.
Chefen sitter och pratar med någon gammal gubbe, jag kommer in och sätter mig bredvid gubben. Det börjar prata lite och gubben frågar chefen vart jag kommer ifrån.

C: "Ja, hon är från Blomberg"
G: "Jaha, är du från kullen?"
S: "Ja, men sen januari bor jag här i stan"
G: "Jaha, ja, frugan min hemma är ifrån Forhsem"
S: "Jaså? Det är fint där också"

Han nickar och blir tyst en stund. Sedan frågar han;

G: "Dricker du inte kaffe?"
S: "Nej, jag tycker inte det är gott"
G: "Du är uppvuxen på kullen och dricker inte kaffe? Vad är du för ena kärring?"

Jag sitter tyst och stirrar på honom.

G: "Vad dricker du då? Dricker du the?"
S: "Nej, jag dricker bara mjölk, vatten och juice"
G: "Ingen saft eller läsk?"
S: "Nej, jag är inte så förtjust i det"
G: "blir inte det lite enformigt?"
S: "Jag har överlevt hittills och kommer nog klara mig ett tag till"
G: "Jaha.."

Är det så himla konstigt att jag inte dricker kaffe?
Nej, det är det inte.


Btw. Jag har hittat en fin frisyr som jag ska skaffa mig när jag får långt och vackert hår.

Kommentarer
Postat av: martin

ge fan i att bli blond bara :)

2008-05-19 @ 21:48:38
URL: http://metal.boeckling.se
Postat av: Sofia

svar: Jag är väl inte galen heller ;)

2008-05-20 @ 08:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0