"Är inte Thåström satanist?"


En man kom förbi mig när jag satt vid Lidan och åt glass. Han sneglar på min tshirt.

"Är inte du lite för ung för att gilla Johnny Cash?"
"Ursäkta?"
"Ja, tycker du verkligen om sådan musik?"
"Ja, det gör jag"

Tystnad.

"Är det verkligen din sorts musik?"

Här börjar jag undra om mannen är dum i huvudet eller om han bara driver med mig.

"Men, borde inte du lyssna på.. tja, jag vet inte.. Spice girls eller något?"
"Jag lyssnade på dom när jag var liten, men tycker inte dom är särskilt bra längre"
 "Vad lyssnar du mera på då?"
"Just nu är det mycket Simple Plan, The Sounds, Edguy och Tokio Hotel"
"Tokio hotel? Är inte det för småtjejer?"
"Ser jag ut som en småtjej?"
"Nej, det var därför jag undrade"
"Det är många småtjejer som lyssnar på dom, ja, betyder det att jag inte få lyssna på dom?"

Han rycker på axlarna och inser att jag börjar bli irriterad (grattis).

"Vad lyssnar du själv på?"
"Mycket svensk musik, visor och sånt."
 "Det gör jag med"
"Vilka då?"
"Lars Winnerbäck, Cornelis Vreeswijk, Fred Åkerström, Stefan Demert, Evert Taube, Thåström.."

Han är tyst i några sekunder. Funderar, sedan kläcker han ur sig följande:

"Thåström? Är inte han satanist?"

Jag gav upp.

Kommentarer
Postat av: Bella

Härligt med vuxna som tror att de har koll..

2008-05-26 @ 13:31:14
URL: http://kallamigbella.blogg.se/
Postat av: martin

haha, vilket jävla guldkorn :D

2008-05-26 @ 14:06:37
URL: http://metal.boeckling.se
Postat av: Elin

herre gud :D vilken kille.

Jag är riktigt impad av att du kommer på så bra svar när en främmande man kommer fram och frågar så dumma saker! det hade inte jag gjort

2008-05-26 @ 18:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0