Vad är tjusningen?

Varför i herrans namn får man för sig att man ska bli tandläkare? Jag har aldrig riktigt förstått tjusningen med att kolla in i folks munnar och gräva runt och pressa dom stackarna på pengar. Sitta på sina töntiga pallar och lyssna på jobbig musik.

image247

För er som inte förstår - jag har äntligen varit hos tandläkaren. En väldigt bra start på dagen. Tog tåget hem i morse och hämtade bilen, på tre minuter körde jag till tandläkaren (jag hade lite bråttom) och fick sitta och vänta i en halvtimme. Segt. Sen kom jag in och satte mig i stolen och hon fällde den och började trycka på mitt tandkött.
"Gör det ont här?" säger den galna - men trevliga damen - och trycker till så in i helvete att jag börjar gråta. "Här då?" säger hon och trycker ännu en gång - men dock lite lösare. Sedan börjar hon peta med något instrument och riktigt trycka ner instrumentet i tandköttet - och det gör ont så in i helvete.

"Det är lite infekterat. Vi kanske ska ta på lite bedövningssalva innan jag börjar pilla mer?"
Säger du det?

Fick en bakteriedödande vätska som jag ska använda två gånger om dagen.

Ja, ja, det känns redan bättre. Men jag tycker fortfarande illa om mina visdomständer. En har kommit upp till hälften. Yes! Bara tre och en halv kvar, TJOHO! Ska på återbesök om två veckor och se om det blivit bättre. Efter Åre-resan.

Jag fastnade framför Girls of the Playboy Mansion igår (inga kommentarer). Dom skulle ge sig ut och åka snowboard. Det mest irriterande av dom (hon som man vill slå sönder med en hammare varje gång hon skrattar) kunde ju faktiskt åka snowboard, så det var ju inte kul att titta på. De andra två hade egna lärare med sig. Den ena hade kanin utstyrsel på sig; dvs Öron och Svans. Turkosa öron. Hon blev förvånad att svansen inte satt fast i baken fast hon trillade hela tiden.

Jag blev trött, stängde av och gick och la mig.

När jag kommer hem idag ska jag se de inspelade avsnitten av scrubs. Det har ju börjat gå ännu senare så att jag inte orkar kolla på det.

Vet ni vad jag ska göra i sommar? Jag ska (förhoppningsvis) åka till Gotland och lära mig att kitesurfa! Det ska bli så jävla roligt!

Kul att ni orkade läsa (om ni orkade läsa) mitt fräscha inlägg om mitt tandläkarbesök. För övrigt mår jag inte så bra just nu. Jag vet inte riktigt vad som tynger mig den här gången, men jag försöker sysselsätta mig med någonting hela tiden så att jag inte känner efter så mycket.

Jag drömde en dröm inatt som jag trodde var verklig, men var tvungen att ligga kvar i sängen och tvinga mig själv att vara still för att inte slänga mig på mobilen och skicka ett pinsamt sms, eftersom jag efter några minuter insåg att det bara var en jävla dröm.
Det är lugnt.

Ta hand om er.. och varandra..

image234

"By the by, this moment is so great that I would cheat on that other moment with it, marry it, and raise a family of tiny little moments." - Dr. Cox, scrubs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0