Spheniscidae

Jag sökte runt lite på google förut, och kom in på en sida om pingviner (och visst har ni saknat det?). Som alltid när jag ser en pingvin hörde jag en barnslig bäbisröst inuti mitt huvud, som tillhörde mig.

Jag kände att det nu var ett tag sedan jag nämnde någonting om pingviner. Dessa underbara och vackra djur.


För inte alls länge sedan var det pingvinhysteri - men vart har denna tagit vägen? Just det, den har försvunnit. Varför?

Ondska.

En av mina högsta drömmar är att åka till Antarktis och åka på pingvinsafari. Det kostar runt 50'000:- och det blir nog till att välja en jorden runt resa eller det. Eller så gifter jag mig jävligt rikt. Jag vet inte riktigt ännu. Visst har jag sett pingviner i verkligheten - på djurparker, men det är inte riktigt samma sak som att se dom ute i det fria.

image243


Jag skulle totalt flippa ur om jag åkte dit och såg dom.. Dessutom skulle jag försöka ta med några hem ;)
Skit, nu måste jag åka hem och krama om min Pingu som står i mitt sovrumsfönster och vakar över mig när jag sover.

Ååh! På O.C (ja, jag har börjat följa den där jävla serien) så hade dom en gigantiskt mjukispingvin. En kejsarpingvin som var minst 150cm lång. Jätte stor och såg jätte gosig ut. Mjeew..





Ja, så har jag fått nörda mig lite också (jag behövde faktiskt det!), tack för det!
(visst blir man lite gladare när man ser en pingvin?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0