Hide and seek

image251


Jag var väldigt bra på kurragömma när jag var liten. I scouterna lyckades jag alltid bäst av tjejerna, eftersom dom vägrade att sätta sig/lägga sig ner på marken om det var smutsigt eller vått.

Jag är imponerad av folk som inte klarar av att ligga i ett tält för att det hörs så mycket genom duken. Visst, man hör saker när man är ute i naturen.


Visst är det jobbigt att sova i ett tält

  • .. och vakna upp på morgonen och ligga i ett tält som känns som en bastu, inuti en kokande sovsäck som klibbad sig fast mot kroppen och som man inte kan komma ur.
  • .. och vakna upp och känna någonting i sovsäcken, som man inte känner igen.
  • .. och försöka somna när man vet att man antagligen kommer att svälja en spindel (man sväljer minst nio spindlar under en livstid när man ligger och sover - tänk på det ni!).
  • .. som man inte satt upp ordentligt.
  • .. när man mitt i natten upptäcker att det blåser kallt, och det regnar på dig. Du ser upp och upptäcker att tältduken håller på att flyga av. Samtidigt som du ska försöka väcka dina vänner så ska du samtidigt springa ut och försöka få tag i tältduken som piskar i vinden.
  • .. när man hör fulla människor utanför, som snor dina tältpinnar så att tältet rasar ihop i en hög.
  • .. när en person trillar in i det och sätter sig på ditt huvud.
  • .. när personerna som sover längst in alltid är ute till sist och måste kliva över andra i mörkret.
  • .. när någon mitt i natten får för sig att testa hur fort ett tält brinner upp (dom brinner fort)
  • .. när man vaknar och någon/några släpat ut dig under natten, så att du vaknar upp utomhus. Har du tur så har det börjat regna också.

+ Är det inte typiskt att det alltid ska regna sista natten så att man får åka hem med ett vått tält och måste resa det på nytt för att det ska torka?


Visst är det härligt att sova i ett tält

  • .. när man delar det med någon som man verkligen tycker om.
  • .. när man (dagtid) är trött och bara kan gå och lägga sig utan att någon ens har en tanke på att leta efter en i ett mörkt varmt militärtält.
  • .. det är skönt att sova när man har en kamin som värmer fötterna, dock är det jobbigt med röklukt och eldvaktstimmar.

Jag kommer inte på så mycket mer fördelar. Än att man har tak över huvudet och att det förhoppningsvis inte blåser på en. Sen är det inte meningen att man ska tillbringa så mycket tid i tältet heller. Eller?

Jag längtar till nästa läger. Ska förhoppningsvis (om min ekonomi går ihop) upp till värmland och spatsera runt i skogen och bygga flottar och åka ner för älvar under tio dagar. Eller något annat vettigt.

Nej, nu orkar jag inte skriva mera.. är tung i huvudet.
Ha en bra kväll och natt.

(Elle prend plaisir à se poser des questions idiotes sur le monde ou sur cette ville qui s'étend là sous ses yeux)


Kommentarer
Postat av: Bella

tält är egentligen jobbigt, men ändå så underbart! Längtar efter läger som en galning!

2008-01-29 @ 20:15:31
URL: http://kallamigbella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0