Filmer

Igår såg jag två filmer. En som jag hyrt och en som gick på Tv. Vi börjar med hyrfilmen;

Den nya människan

image257

"Gertrud (Julia Högberg), en ung flicka från en fattig familj, skickas till Odenslund, ett hem för flickor att lära sig dygdighet och flitigt arbete men också en plats där kvinnor steriliseras om de inte uppfyller de krav och normer som ställs. Till en början ovillig och ovetandes berörs hennes liv snart av de andra intagna flickornas. Inom kort inser hon också vad som pågår bakom väggarna på Odenslund och kampen för att inte bara fly utan också överleva blir med ens mycket mer komplicerad." källa; movizine.se


Suck. Jag hade - som vanligt - otroligt höga förväntningar på denna jobbiga film. Men oj vad besviken jag blev.. Eller.. jag blev väl inte jätte besviken så att jag började gråta, men blev heller inte jublande glad och hjulade runt i lägenheten.

Jag störde mig så himla mycket på huvudrollsinnehavaren (Julia Högberg). Varför? Hon var bara så jobbig! Sprang omkring och spärrade upp sina koögon mer än nödvändigt.. Maria Lundqvist räddar filmen en hel del. Hennes roll är bara rolig och helt underbar..



Nynne

image258


Ett ord: BridgetJoneswannabe. Mer än så tänker jag inte beskriva denna filmen.
Jag vet inte alls vad jag tyckte. Precis när jag sett färdigt den tyckte jag att den var helt okej, men nu - när jag sovit på saken - så är jag inte alls lika säker..

Men Lars Kaalund är den bästa i hela filmen. Han är även med i den fantastiska filmen Italienska för nybörjare. Har ni inte sett detta mästerverk, så måste ni helt enkelt göra det!

Jag orkar inte skriva mer, kommer inte på någonting vitsigt ändå.
Jag är så dålig på att recensera filmer, men jag lovar att jag ska träna och bli bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0