Ready, set, go!

De senaste två veckorna har jag levt i en bubbla. Jag minns nästan ingenting av vad som hänt, eller vad folk har sagt till mig. mina fantasier börjar ta över mitt liv. Ibland får jag för mig att jag är någon annan, och jag förstår inte riktigt varför jag har hamnat i denna staden, när jag egentligen borde sitta i en buss ute på vägarna. Eller ligga i ett dike nersölad av mina egna spyor.

image344

[foto: Claire Burgess]


Jag har börjat få svårt att skilja på vad som är fantasi och verklighet. Och det känns inte så bra. Så var det för ungefär tre år sedan, och då blev allt helt fucked up.

Jag pratade med A igår om mina sömnproblem. Han sa att det var vanligt, men eftersom jag haft det av och till i flera år så kommer jag antagligen att ha problem med det i vuxen ålder också. Ptja! Vad ska jag säga? Jaha?

Vi pratade även mycket om vilka färger jag har på mina kläder och vad det sänder ut för signaler egentligen. Och han sa en del saker jag inte tänkt på. Min garderob består mest av färgerna Svart, mörkrött, grått och brunt. Han trodde att jag valde dom färgerna för att inte synas, för att inte sticka ut för mycket, och så kanske det var/är. Jag trivs helt enkelt inte i ljusa kläder.

Idag tog jag på mig min jeansjacka som jag inte använt på flera år. Den är skitsnygg ju! Den första kommentaren jag fick när jag kom till jobbet idag var; "Vad fin du är Sofia, du ser så ungdomlig ut. Det är kul att se!" Jag vet inte om det är bra eller dåligt? Brukar jag inte se ungdomlig ut?

Igår var det 30% på converse skor och jag köpte inga! Mest för att jag har börjat tänka tankar som "Behöver jag verkligen det här?" och "Jag måste slänga något om jag köper något nytt". Det har resulterat i att jag inte köpt kläder under hela April månad (kommer bli värre i maj, eftersom jag har skickat efter världens snyggaste tisha med Johnny Cash samt budat på det jävla tradera). Plus att jag ska börja betala min studenlägenhet nästa månad (yey! - not).

Nu ska jag slänga mig upp på cykeln och cykla in till stan. Jag har beräknat att det borde ta en halvtimme. Där ska jag fika unt der C och köpa hårfärg. Antingen röd eller svart. Det blir nog bra. Ikväll ska jag lära mig att spela Hey there Delilah med plockkomp. Får se hur irriterad jag hinner bli innan det sitter. Oh, det är ju Desperate Houswifes också. Ta-daa!

Det blev ett ganska långt inlägg, ganska värdelöst kanske, men det kan väl vara kul att läsa något sånt någon gång. Hoppas ni får en bra dag, så hörs vi snart igen.

we learnt to live and then
our freedom came to an end
we have to break down this wall

Kommentarer
Postat av: veronica

nice sida :) tänk om man sj kunde göra nått sånt här :) du är riktigt duktig sofia:) hur e det annars då?? fika snart?

2008-04-23 @ 01:06:02
URL: http://veronicagerding.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0