Jag har pysslat

Följ med mig in i skogen, så ska jag visa vad jag kan.
Jag har haft En Kungens Man på hjärnan hela dagen.

Puh! Enda sedan mitt förra blogginlägg har jag suttit framför PS. Tiden har runnit iväg, kan man säga, och mitt huvud börjar spöka. Det var det som fick mig att kolla på klockan. Det sorgliga är att jag egentligen inte har åstadkommit någonting vettigt. Eller jo, jag har gjort en massa övningar, som ändå blev helt fel. Fast, det var kul. Bilderna här nere är lite av vad jag gjort idag. Det är faktiskt jobbigt (även om det ser lätt ut). Har försökt att göra en ny header idag, men det har inte gått bra det heller. Det blir alltid så mörkt och tråkigt, inga mönster eller någonting. Dessutom har jag inga vettiga bilder som jag kan ha som jag kan använda osv. Tycker min blogg ser tråkig ut, men ska försöka fixa till det snart. Med lite mer färg i alla fall (hmm).



Jag har haft en ganska bra dag, även fast jag åt en halv kebabpizza till frukost. Jag krattade (som sagt) när jag kom hem, läste lite och sedan satte jag mig framför datorn. Bara jag har saker att sysselsätta mig med, så går allt bra. Då slipper jag tänka så mycket på allting annat, och det känns bra.. I morgon, så var det tänk att jag skulle till Borås, men har inga pengar eller fritidskort till det, så det får bli någon annan gång. Fick ett mail idag ifrån en vän i Stockholm som tyckte att jag skulle komma och hälsa på honom. det får vi se hur det blir..

I morgon ska jag försöka ta mig ut, upp på kullen och ta lite kort med min system kamera. Det var alltför länge sedan jag fotade nu, och jag har glömt en massa, vilket är jätte tråkigt. Ska scanna in lite bilder imorrn också, eftersom jag har ett par bra som jag vill ha i datorn (logiskt, inte sant?). Åh! Jag har en massa filmrullar (6-8stycken) som jag borde lämna in för framkallning. Dessutom borde jag köpa framkallnings- fix- vätskor så jag kan använda vårt fotolabb i källaren. Men det är dyrt med fotopapper. Kul att jag bara håller på med dyra hobbys. Men, jag försöker ju bli bra, och då får det kosta ibland.. Ah.. vill ha en ny dator, och en digitalkamera. Det är väl det som ligger högst på min önskelista just nu. Ja, det och en resa till Nya Zeeland.



Här är en donna jag ritade i Illustrator på jobbet (första gången jag använde Illustrator, men det var kul, och nu skulle jag gärna vilja ha det..)




Mina ögon är tunga, men resten av kroppen är inte trött. 
Nu börjar jag att gråta igen, så nu går jag och kollar klart på Forrest Gump.
Bloodhound Gang är mycket speciella..

    (ja, tack)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0