"Is that gasoline I smell?"

Kan man bli så lättad att man börjar att gråta? Jag kan det i alla fall. Jag blev det idag. Men mitt humör drogs ner när jag kom hem.  Jag är så svartsjuk, avundsjuk, och jag hatar det. Helst av allt skulle jag bara vilja sluta med allt. Men det fungerar ju inte riktigt så.

"Varför skall man ta livet av sig när man inte får höra snacket efteråt"

Var hos Anon igår och pratade med honom i 50minuter. Det gick förvånansvärt bra, faktiskt.
"Har du haft din sexuella debut?" Den formuleringen lät så kul när det kom ur hans mun, att jag inte kunde låta bli att le. Det lät så.. näpet på något sätt.
Anon är bra. När han ställer frågor tycker jag inte att det är jobbigt, det är okej när han ställer jobbiga frågor, därför att han förklarar varför han ställer dom frågorna, vad han vill ha ut av dom.

Han tyckte att jag verkade vara en stark människa, även fast jag inte själv är medveten om det. Han kanske har lite rätt, ändå.
Vi pratade lite om hur jag var i låg och mellanstadiet. Och jag kom underfund med att jag inte minns någonting, jag har förträngt den delen. Jag tror nog inte att jag trivdes särskilt bra. Jag minns ju Veronica. Och Linnéa, så klart. Hon och jag åkte ju buss varje dag och hängde ihop nästan jämt. Jag saknar henne ibland. Hmm.. jag minns typ bara att folk retade mig för mitt talfel och för mina kläder. Det är ju all skit som fastnar i mitt huvud, men självklart var det bra också.
Han sa också att han la märke till att jag säger jag vet inte väldigt mycket, har ni lagt märke till det någon gång ;)

Annars har min dag varit bra, förutom i morse, men det löste sig sen.
mjeeew! upptäckte precis att min blogg inte ser ut som jag vill ha den i firefox, får försöka fixa till det någon dag.

Förresten så öppnade Gina Tricot i stan, världens happening! Jag köpte en tshirt med en döskalle och drake på, lite för tight, så klart, jag köper alltid för små kläder för jag får sån panik om jag köper större tröjor än small (ja, jag är ganska töntig på den punkten). På Åhléns köpte jag (hör och häpna) ett par grårosa rutiga pyjamasbyxor. Small så klart, lite tajta över låren, men dom är så jävla sköna! Har förresten fått smalare lår. Tack!
Träffade Petronella inne på Vero Moda, har inte träffat henne sen.. vi tog studenten.. tror jag. Det var trevligt, hon har flyttat till Götene och grejer. Kul att det har gått bra för någon.

Zelda är den bästa katten i hela världen. Gud vad jag kommer att sakna henne när jag flyttar.
"Men du kan ju ta henne med dig!" Känns bara så fel att stänga in henne i en lägenhet, nu när hon är så van att komma och gå som hon vill.

Just det, igår när jag var i skövde besökte jag akademibokhandeln, och gissa vilken bok som hamnade i mina händer. Jo, Slumpen är ingen tillfällighet av Jan Cederquist, en viss person tjatade ju om att jag skulle läsa den, så jag läste första sidan och.. ja. Så nu har jag tänkt att läsa den helt enkelt.

Jag skulle vilja skriva så mycket mer, men jag vet inte vad jag ska skriva om.
Nu ska jag gå och kolla på V för Vandetta. Eller beställa Mot väggen. Det blir nog det första alternativet.


Har tänkt på en film hela dagen. The Crow ifrån -94 med Brandon Lee. Den som var min favoritfilm genom hela högstadiet och halva gymnasiet (tills jag lånade ut filmen, och glömde av vem jag lånade ut den till - typiskt mig.)



Ni får jätte gärna nämna vad ni tycker om min nya header (:
tyckte faktiskt att den blev ganska bra, som sagt.. väldigt färg glad - surprise ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0