Robin Hood - Prince of thieves

image9

Ska jag vara helt ärlig har jag ingen aning om varför jag tycker om karaktären Robin Hood så mycket som jag faktiskt gör. Jag har tyckt om honom ända sedan jag hörde talas om honom första gången. Och det var ett tag sedan.. Så när jag hörde att TV4 skulle börja sända en ny serie om Robin Hood blev jag jätte glad (:
Jag tvivlade dock på att den skulle vara något att ha, men det visade sig att den var ganska spännande. Igår sändes avsnitt tolv av tretton, och det var MYCKET intressant, även fast man förstår att hennes död inte är på "riktigt".. Nästa vecka sänds alltså det sista, och inget i hela världen kan få mig att missa det!

När jag sitter här och skriver börjar jag att fundera på vilken filmatiserad Robin Hood som är min favorit, många (och då menar jag MÅNGA) tycker att Robin Hood - Prince of thieves med Kevin Costner är den bästa långfilmen som gjorts, men jag kan inte hålla med.. Visst, den är väl bra, men det är inte riktigt så jag vill se min Robin. Men ändå, min favorit är ändå Disneys film om Robin Hood.

image10
Men det kan ju även bero på att jag ÄLSKAR Disney. Men det gick en serie när jag var yngre (runt 96/98) som jag tyckte var bra, då. Men jag hittar ingen information om den. Jag har för mig att den fortfarande visas på trean eller femman, men jag kan ha fel. Vilken robin hood är DIN favorit?

I vilket fall, Robin Hood är alltid Robin Hood. Han är Bäst!

Kommentarer
Postat av: martin

men in tights är helt klart bäst :)

2007-08-20 @ 23:50:41
URL: http://boeckling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0